Deze ochtend wilde ik gewoon een kopje koffie drinken.
Niet meer dan dat.
Ik stond in mijn keuken, nam een tas uit de kast en zag de tekst die erop stond:
Today I choose joy.
Vandaag kies ik vreugde.
Nu ben ik sowieso iemand die graag een kopje neemt met een leuke quote of een kleine boodschap erop. Zo’n zinnetje dat je even doet glimlachen. Maar vandaag voelde het anders. Het bleef hangen.
Alsof die woorden niet zomaar op mijn koffiekop stonden, maar mij ergens aan wilden herinneren.
En plots moest ik denken aan de 17 levels van het menselijke bewustzijn van dr. David R. Hawkins. Een schaal die weergeeft hoe emoties, gedachten en bewustzijnstoestanden elk een bepaalde trilling of frequentie hebben.

Helemaal onderaan zitten gevoelens zoals schaamte, schuld, angst en verdriet.
Iets hoger komen boosheid, trots en moed.
En nog hoger vinden we liefde, vreugde, vrede en verlichting.
Hoe hoger onze frequentie, hoe lichter we ons voelen.
Hoe lager onze frequentie, hoe zwaarder het leven vaak aanvoelt.
En dat is iets wat veel hoogsensitieve mensen herkennen.
Je komt ergens binnen en voelt meteen de sfeer. Je merkt spanning op nog voor iemand iets zegt. Je lichaam reageert snel op prikkels, emoties en energieën van buitenaf.
Voor je het weet, voel je je moe, gespannen of druk in je hoofd. Soms zak je mee in een energie die eigenlijk niet eens van jou is.
Daarom is bewustwording zo belangrijk.

We kunnen niet altijd kiezen wat er op ons pad komt, maar we kunnen wel leren opmerken waar onze energie naartoe gaat. We kunnen voelen wanneer we zakken in frequentie en stap voor stap leren hoe we onszelf weer kunnen begeleiden naar meer rust, lichtheid en vreugde.
Niet door alles weg te duwen of altijd positief te moeten zijn, maar door eerlijk te voelen:
Waar zit ik nu?
Wat leeft er in mij?
Is dit van mij, of heb ik iets opgepikt?
Wat heb ik nodig om terug zachter te worden?
Soms begint dat heel eenvoudig.
Met een rustige ademhaling.
Even naar buiten gaan.
Je voeten voelen op de grond.
Je handen op je hart leggen.
Water drinken.
Of jezelf eraan herinneren:
Vandaag kies ik vreugde.
Voor mij gaat frequentie verhogen niet over zweverig positief denken. Het gaat over thuiskomen bij jezelf. Over leren luisteren naar je lichaam, je energie en je innerlijke kompas.
Want waar je aandacht naartoe gaat, stroomt je energie mee.
Hoogsensitiviteit hoeft geen last te blijven. Het kan ook een wegwijzer worden.
Je gevoeligheid toont je wanneer iets niet klopt, wanneer je over je grens gaat of wanneer je te veel draagt. Maar ze toont je ook wanneer iets wél klopt. Wanneer je lichaam ontspant. Wanneer je hart opent. Wanneer je voelt: ja, dit is mijn pad.
Vandaag herinnerde mijn koffiekop mij daaraan.
Today I choose joy.
Vandaag kies ik vreugde.
Vandaag kies ik bewust.
Vandaag kies ik ervoor om mijn energie stap voor stap lichter te maken.
Misschien mag jij jezelf vandaag dezelfde vraag stellen:
Wat kan ik vandaag kiezen waardoor mijn energie een beetje lichter wordt?
Want soms begint verandering niet met een groot plan, maar met één kleine bewuste keuze.
En misschien begint die keuze wel gewoon bij een kopje koffie.

Voel je dat je vaak laag in energie zit, snel overprikkeld raakt of moeilijk voelt wat nu eigenlijk van jou is en wat je onderweg hebt opgepikt? Dan kan het helpend zijn om dieper te kijken naar wat jouw lichaam en energiesysteem proberen te vertellen.
Tijdens een Balans-Check breng ik samen met jou in kaart waar je op dit moment staat. We kijken naar je klachten, je gevoeligheid, je energie, je chakra’s en je lichaamssignalen.
Want pas wanneer je voelt waar je energie vastzit, kan je ook leren hoe je ze opnieuw in beweging brengt.
Voel je dat dit bij jou past?
Dan ben je welkom om een Balans-Check in te plannen.





0 Reacties